De week is voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Latoya Beekmans - WaarBenJij.nu De week is voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Latoya Beekmans - WaarBenJij.nu

De week is voorbij gevlogen!

Blijf op de hoogte en volg Latoya

16 Maart 2014 | Nepal, Kathmandu

Namaste iedereen!

Ben ik weer.. Soms denk ik: ik heb alle tijd om te typen, maar ik wacht even want het is pas drie dagen geleden.. nu dacht ik: Ik ben alweer meer dan een week verder en ik had nog niet de tijd gehad om te typen, omdat ik de afgelopen dagen veel heb ondernomen.

Vorige week ben ik de White Gumba wezen bezichtigen, een klooster die enkel op zaterdag toegankelijk is voor publiek. Vele mooie details te zien, mooie tuinen en uitzicht. Gewoon heerlijk in het zonnetje genieten van alle mooie dingen die te zien zijn.

Na mijn vrije dag, moest er ook nog gewerkt worden. Ik ben begonnen met mijn Engelse les, maar dat was niet echt een succes. Het Engels van de kinderen is te minimaal om mij te begrijpen en mijn Nepali is ook niet geweldig om een hele les voor te bereiden. De kinderen vonden het dus wel leuk om even apart genomen te worden, maar of ze daadwerkelijk iets hebben geleerd? Daarnaast heb ik ‘zogenaamd’ een eigen lokaal, maar op het moment dat ik daar gebruik van wil maken is die bezet. Creativiteit en aanpassingsvermogen van de vrijwilligers is gewenst, want het is vaak dat de vrijwilligers hun schema moeten aanpassen.

Binnenkort vinden ook de Paralympics plaats. Samen met twee andere meiden heb ik geholpen met wat voorbereidingen. Ook hier mochten we gebruik maken van het schoolplein, maar vervolgens wordt het schoolplein gebruikt voor andere doeleinden. De kinderen leken het leuk te vinden om te oefenen. Er zijn verschillende activiteiten, de bal doorgeven, hoed doorgeven, hardlopen, bal gooien, water overscheppen, enz. Ook ik heb mee geoefend met verschillende activiteiten, toch nog een beetje sporten hier!

Vervolgens met drie Belgische meiden naar Pokhara geweest. Waren heerlijke dagen, lekker kletsen, lachen, shoppen, zonnen, bootjes varen, lekker eten en volop terrassen. Het leek een beetje een mini vakantie. Simpele dingetjes was ik nu blij mee haha. Cornflakes met melk i.p.v. rijst als ontbijt, zacht matras en kussen i.p.v. het gevoel te hebben op een plank te liggen, haha gewoon relaxen dus. Ennnn… paragliden!! Wat was dat mooi. Vanuit de lucht heb je een geweldig uitzicht en de temperatuur was ook aangenaam. Het half uur was zo voorbij !Gisteren met een minder goede bus terug.. het leek wel een bus zonder schokdempers. Maar ondanks dat leek de rit geen 7 uur te duren.

Gisteren ook heerlijk gegeten.. dan ben je zo ver weg, maar dan zit je vervolgens wel met een bekende lekker te kletsen. Ko heeft mij meegenomen naar een heerlijke restaurantje in Thamel, goed eten daarzo!

En vandaag… HAPPY HOLI vanuit Nepal. Het feest met alle kleurtjes.. of het festival waarvan je allemaal blauwe plekken krijgt haha. Bijna iedereen op straat viert holi, dan doen ze met verschillende kleuren en met waterballonnen/zakjes. Aangezien sommige zakjes mij met een flinke vaart hebben bereikt, zag ik al wat blauwe plekken opkomen. Na Holi gevierd te hebben in mijn verblijfplaats Pepsi Cola zijn wij met een groep naar een Holi feest gegaan. Het was al gezellig om er enkel naar te kijken. Het feest was op een soort veldje waar muziek werd gedraaid, waar verschillende douchekoppen ophingen en waar zakjes met de rode kleur werden uitgedeeld, Iedereen was ontzettend vrolijk en huppelde en danste in het rond. Leuk om is mee te maken!

Dit was het weer.. morgen weer naar stage! Op de planning staat om iets met papier maché te doen, want volgens mij hebben ze dat hier nog nooit gedaan! Ik ben benieuwd, want ik heb gevraagd of ze alle kranten willen bewaren… de vraag is of ze dat ook daadwerkelijk hebben gedaan?

Dikke knuffel en heel veel liefde uit Nepal

  • 16 Maart 2014 - 20:13

    Desiree:

    Leuk verhaal weer!
    lekker dat je ook eben gerelaxed hebt.....verdien je ook;)

    Ag, stapje voor stapje met de kinderen....ze hebben iig al iets geleerd sinds dat jij er bent;)!

    Enne leuke foto's, vooral die vanuit de lucht!!

    Genietseeeeeeee

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Desiree

  • 16 Maart 2014 - 22:45

    Charles:

    Heerlijk om zo je stage te combineren met een mini vakantie. Back to basic en dan de simpele dingen uit het leven weer waarderen. Mooi om die ervaringen van jou terug te lezen.
    Paragliden lijkt mij ook een geweldige belevenis, ziet er stoer uit op die foto. En de Happy Holi daar kwam je niet zonder blauwe plekken uit, dus niet vergelijkbaar met de Color run!

    Bedankt weer voor je verslag en mooie foto's. Succes met je stage ;-)

  • 18 Maart 2014 - 15:31

    Chaveley:

    Haaaaaai Toy!

    Leuk om weer wat te lezen dus schrijf er lekker op los! Zo te lezen heb je leuke dingen op het "check" lijstje ;).
    En de kindjes hebben vast wat van je geleerd.. ieder geval om super vrolijk te zijn;) en drie woordjes Engels. Wat een geweldige foto`s!!!
    Ga zo door en geniet lekker van je tijd daar. xxxx

  • 18 Maart 2014 - 21:13

    Mik:

    Ik lees met heel veel plezier steeds je verslagen. Ben echt trots op je en vind je maar een stoer wijf!! :-)

  • 21 Maart 2014 - 21:16

    Ko Ko Naam Ko Ho:

    Namaskar Latoya,

    Wel stoer hoor die lucht foto,was dat boven Lakesite????
    Heb je er nog meer van??? Breng zondag je laptop eens mee,kunnen we ook het filmpje eens zien.
    Groeten
    Ko

  • 22 Maart 2014 - 16:36

    Clementine:

    Wat een feest beleef jij elke keer weer! De blauwe plekken verdwijnen en de herinneringen blijven. Prachtige foto's, je ziet er steeds meer als een echte Nepalese uit. Je verhaal leest alsof je je helemaal thuis voelt. Af en toe een uitje met een bekende of een zuiderbuur creeert toch ook een soort thuisgevoel. Geniet met volle teugen Latoya!

  • 23 Maart 2014 - 20:06

    Elvira:

    Latoya, wat een leuk verhaal weer! Heel veel plezier de komende week! :-)

  • 25 Maart 2014 - 18:25

    Sjen:

    Leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien! Heel veel plezier tijdens deze mooie ervaring!
    Liefs, Sjen

  • 26 Maart 2014 - 19:40

    Marjolijn:

    Ha Toy,

    Je lijkt meer een local dan een toerist op de foto's. Super leuk om je ervaringen weer te lezen. Hug MJ

  • 04 April 2014 - 09:51

    Wiets:

    Lieve toy!

    Leuk je verhaal weer te lezen!! En ook goed dat ze daar aan de Paralympics doen! En had je ook alvast een voorproefje van Colours by the Sea;)! Weer zeker dat de kids dolblij met je zijn! Geniet er van meis!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Latoya

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 9063

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: