Combinatie stage en genieten! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Latoya Beekmans - WaarBenJij.nu Combinatie stage en genieten! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Latoya Beekmans - WaarBenJij.nu

Combinatie stage en genieten!

Door: Latoya Beekmans

Blijf op de hoogte en volg Latoya

07 April 2014 | Nepal, Kathmandu

Namaste lieve mensen,

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, omdat ik wederom weer heel veel heb gedaan. Mijn vorige verslag even doorlezen heeft mij geholpen om nu te starten met het vervolg!

Vorig weekend had ik de Paralympics van mijn vorige project. Een leuk initiatief wat de kinderen/ouderen met een beperking de gelegenheid geeft om zich in sport te uiten. Het begon op zijn ‘Nepalees’, de ven busjes kwamen te laat en daardoor moesten de kinderen snel in hun kleding gehesen worden en alles moest snel, snel. Hierdoor keek ik een beetje tegen de dag(en) op, want het zou een lange dag worden (12 uur), maar kort er na was de sfeer wat meer ontspannen. Ik heb ruim 2 maanden stage gelopen en ik kan zeggen dat ik de kinderen pas dit weekend beter heb leren kennen. Aan de ene kant vind ik dit heel jammer, maar aan de andere kant is het een goede afsluiter om mijn stageperiode positief af te sluiten.

Tijdens dit weekend kon ik mijzelf zijn en ‘actief’ met de kinderen bezig zijn. Het was heerlijk weer en ik heb de kinderen aangemoedigd, ondersteunt waar nodig, met ze gespeeld, gedanst en bovenal gelachen. Juist doordat ik de kinderen beter had leren kennen, was het afscheid lastiger en moest ik toch een traantje wegpinken. Ik heb van dit project heel veel geleerd, soms meer geleerd hoe het niet moet dan hoe het wel moet! Sommige kinderen kunnen zoveel meer, maar het wordt niet door iedereen gezien, waardoor ik het idee heb dat zij niet de mogelijkheid krijgen om verder te groeien. In de korte periode dat vrijwilligers hier zijn is het moeilijk om daar grote veranderingen aan te brengen. Sommige kinderen zal ik niet snel vergeten en ik hoop zij mij ook niet!

Verder heb ik ook nog een hoop leuke dingen gedaan. Ik ben nog een keer naar de Monkey Temple geweest, maar gelukkig dit keer niet aangevallen door een aap. Wel zagen wij hoe een aap de suikerpot uit de keuken van een restaurant meenam. En na wéééken n zoeken naar de ‘perfecte’ meditatie/singing bol voor decoratie, heb ik hem eindelijk bij de Monkey Temple voor een leuke prijs kunnen aanschaffen. Overal waar ik naar een bol vroeg, begonnen de verkopers gelijk over het geluid van de bol, maaaar dat was niet mijn prioriteit.. ik wilde een bol voor decoratie en dus vond ik de ‘looks’ belangrijker haha.

Ook ben ik samen met Ko naar Chitwan geweest. Daar hebben wij verschillende uitstapjes gedaan. Zo zijn wij wezen kanoën, hebben wij op een olifant gezeten, een jungle wandeling gedaan en hebben we de olifanten gewassen. Tijdens onze trip zijn wij nog verschillende neushoorns , krokodillen, herten en pauwen tegengekomen. Wat ik wel grappig vond was dat ik enkele chinezen aantikte om te zeggen dat er een neushoorn was, zij zeiden heel droog: oo ok, maar daar heb je een hert en een pauw. Zij vonden de herten en pauwen meer bijzonder dan de neushoorn hihi. De leuke dagen even goed afgesloten bij een lekker restaurantje in Thamel.

Tot nu toe bevalt mijn nieuwe stageplek prima. Net als de eerste keer dat ik daar kwam, voelt het goed aan. De ‘werknemers’ zijn vriendelijk tegen de kinderen, wat op mijn andere project nog weleens anders kon zijn. Namen onthouden wordt nog een probleem, maar voorlopig ben ik hier nog dus dan heb ik wat te oefenen.

Vandaag tonijnpasta salade gemaakt, de kinderen van het gastgezin hebben vol verbazing gekeken hoe Anouk en ik onze salade maakte. Ze konden niet geloven dat je yogurt, tonijn, mais, komkommer, tomaat, uien, noten, pasta en in het geval van Anouk appels door elkaar mixt en lekker vind. Proeven wilde zij dus ook niet. Zij konden niet geloven dat wij dat zo eten, maar zo zijn er ook dingen die ik niet echt kan geloven haha. (VIES VERHAAL!!) Zo kwam Anouk een keer thuis en zag dat Arnab (ventje van vijf uit gastgezin) zijn behoefte had gedaan op de grond in de badkamer, wij dachten toen nog dat dat kwam omdat hij waarschijnlijk buikloop had. Enkele dagen later was het weer het geval en toen was ik toch wel nieuwsgierig naar het verhaal er achter. Wat blijkt.. volgens het gastgezin is hij te groot voor de po en te klein voor de toilet dus hebben zij besloten dat hij zijn nummer twee midden in de badkamer mag leggen. Dat je zoiets oké vind, kan ik dan niet helemaal geloven.. bahh.

Ook voor nu staan er weer leuke dingen op de planning. Anouk en ik zijn van plan om een paar dagen in een klooster te verblijven en enkele dagen te leven zoals monniken dat doen. Helaas kunnen we het klooster niet bereiken, morgen weer een nieuw poging. Ik zag dat één van de regels was dat je op gepaste tijden mag praten, anders niet. Voor de mensen die mij kennen.. jup dat gaat lastig worden!

Ik hou jullie op de hoogte! Tot snel in het nieuw jaar ;)! Volgende week zondag/maandag is het hier oud en nieuw namelijk. Dikke knuffel. Xxx

(P.s. foto’s volgen.. over 10 minuten wordt ik opgehaald om naar mijn stage te gaan!)

  • 07 April 2014 - 09:07

    Desiree:

    Toyyyyyy!

    Weer een leuk verhaal, fijn dat je het toch goed afscheid heb kunnen nemen!
    En nu je laatste paar weken doorbrengen op een nieuwe plek.
    Gaat helemaal goed komen!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 April 2014 - 18:09

    Clementine:

    En jij gaat in stilte het nieuwe jaar in ??? Misschien is er nog ruimte voor een stukje 'sister act'...!

  • 07 April 2014 - 20:04

    Charles:

    Ik treed in herhaling, maar vind het gewoon super mooi om jouw ervaringen en belevenissen te lezen. Een mooie levenservaring die niemand je meer afpakt. Ik ben trots op je! Dit keer het lentebal zonder jou, maar we drinken een borrel op jou. Geniet ze! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Latoya

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 9076

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: