Weer genoeg dingen ondernomen! - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Latoya Beekmans - WaarBenJij.nu Weer genoeg dingen ondernomen! - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Latoya Beekmans - WaarBenJij.nu

Weer genoeg dingen ondernomen!

Blijf op de hoogte en volg Latoya

11 Februari 2014 | Nepal, Bhaktapur

Namaste iedereen!!

Bedankt voor jullie leuke reacties, altijd leuk om terug te lezen!!

Hier gaat alles zijn gangetje. Eigenlijk is het tijd om naar bed te gaan (00.45), maar de buurman snurkt keihard en de honden buiten blaffen alles bij elkaar. Reden genoeg om nog even snel een reisverslag te typen!

Tot nu toe elke morgen wat anders gegeten! Het is wel even wennen warm eten in de ochtend. Zo heb ik onder andere toast met pittige gekruiden aardappelen gegeten, bonen rotti en vanmorgen simpel wit brood met een geklutst ei. Tot nu toe smaakt het ontbijt prima! Vanaf morgen in het gastgezin, ben benieuwd wat ik daar voor geschoteld krijg. Rijst s' ochtends?

Er zijn hier genoeg vrijwilligers waar ik mee op trek. Enkele dagen geleden met mijn chinezen 'vrienden' naar bhaktapur durbar square geweest. En ze discrimineren daar ahaha. Chinezen moesten 100 roepies betalen en ik 1500 roepies. Er bevinden hier vele paleizen, tempels en musea. Ontzettend mooi bouwwerk!

Vervolgens besloten om naar Thamel te gaan. Thamel is een toeristische trekpleister. Er zijn vele winkels en er is van alles te koop. Ik heb mijn eerste super lekker zittende Nepal broek aangeschaft voor 700 roepies en alsnog opgelicht haha. Bij de buurman was die 350.. even voor jullie 132 roepies is €1 ;)! In mijn broek voel ik mij wel een beetje als een Nepalees :D!

Gisteren was het heerlijk weer, maar de lokale mensen waren het daar niet mee eens. Met 25 graden en volop zon, hebben zij een jas en/of laarzen aan! Het is dat ik mij aanpas aan de mensen hier (vest aan, schouders bedekt), maar anders had ik lekker in mijn bikini op het dakterras gelegen.

In de wij Pepsi Cola hebben we verschillende projecten bezocht, weeshuizen, vrouwenopvang en een school. De kinderen lijken helemaal blij wanneer zij ‘buitenlanders’ zien. Ze beginnen Engels of Chinees te praten en maken peace tekens.

Vandaag naar de Monkey Temple geweest samen met mijn 'lerares' Nepali. Het wordt monkey temple genoemd omdat er vele apen rondlopen, maar officieel heet het Swayambhunath.Op de terug weg kwam ik Sissi tegen, een chinees meisje die ik de eerste dag had ontmoet. Ze was samen met Sundeep die als een goede gids functioneerde. Ik ben met hun verder op stag geweest en Sundeep heeft ons nog wat meer informatie kunnen geven over de Monkey Temple. Op het terrein is de grote stupa te zien en kleinere heiligdommen en tempels, museum en verschillende winkeltjes. Mensen lopen met de klok mee om de stupa en draaien daarbij aan de gebedsrollen.

Morgenochtend ga ik naar mijn gastgezin in Pepsi Cola om vervolgens met ‘iemand’ naar mijn project te reizen. Helaas is mijn project een uur van mij vandaan en moet ik dus twee uur op een dag reizen. Ik ben benieuwd, want reizen met de bus in Nepal is niet helemaal mijn ding, vooral niet als ik het alleen moet regelen haha!

Tot nu toe vermaak ik mij goed!

Dikke knuffel en slaap lekker

xxxxx


  • 11 Februari 2014 - 20:06

    Charles:

    Leuk om te vernemen dat je je goed vermaakt. Veel te zien en te beleven. Heb je toch wel oordopjes bij? Zijn ook benieuwd naar je gastgezin. Wel jammer dat je twee uur moet reizen :-( Tot horens!

  • 11 Februari 2014 - 20:58

    Sjonnie:

    Hee latoya,
    Wat leuk dat verslag van je, maar ook ondernemend hoor.
    Leuke foto's ook, maar heb je daar ook een wijk bacardi cola ?? Want daar wil ik ook wonen !!
    En ook een mooie open keuken heb je daar, ideetje voor je huisje !!
    Maar dat je je wasje zo in een teiltje op het land moet doen, dat is wat !!! Dan mis je je wasmachine wel hè !!
    Nou doe voorzichtig met je bus reisjes en geniet ervan .

    Xx sjonnie

  • 11 Februari 2014 - 21:55

    Desiree:

    Hiiii Toy!!

    Leuk verhaal om te lezen..:)
    Minder dat je project op nog zo'n afstand zit, maar met de bus gaat goed komen hoor
    je bent toch ook alleen naar Nepal gegaan...;)!!

    leuke foto's en welterusten....

    Spreek je snel weer!!

  • 12 Februari 2014 - 06:03

    Ko Ko Naam Ko Ho:

    Namaskar Latoya,

    Leuk allemaal om te lezen,allemaal gweldig om te zien,Nepal is net een groot museum.
    Maar een uur reizen om naar je project te gaan das een aardig eindje met een lokal bus,maar wel leuk.iets vroeger weg,en alles silowly silowly ,als je er maar komt,hoe laat at komt niet zo nauw.haha
    Ik zie het al voor me,in de verkeerde bus stappen??? Grapje hoor
    Ik rij nog een keer mee,maar dan wel bovenop de bus hoor.
    Succes,en veel plezier
    Malai Nepaly sun mom parchha
    Ko ko naam ko ho

  • 12 Februari 2014 - 07:12

    Mirona:

    Hey lieverd,

    Het is een boeiende reis zo te lezen. Sterkte met de busreis! Van Indonesië weten we nog dat dat een hele onderneming is.....
    veel succes op je stage.

    liefs van ons xxx

  • 12 Februari 2014 - 09:10

    Ursula:

    Hoi hoi,

    Mooie foto's hoor! En succes met je stage en je busreis, zal een hele onderneming zijn haha... dikke knuffel van de kids XXX

  • 12 Februari 2014 - 09:25

    Mams:

    Hey lieverd,

    Je hebt in die 3 dagen al een hoop ondernomen. Er is een hoop te zien en te beleven.
    En wat het eten betreft, je moet alles proberen niet 1 x maar misschien wel meerdere keren.
    Je zal het dan misschien toch wel lekker vinden haha
    Die busreis naar je project is ook een onderneming. Het zal misschien wel een keer misgaan, maar je red je wel hoor. Succes bij je gastgezin. We horen ervan.
    PS Misschien moet je je lenzen indoen ipv je bril opzetten dan wordt je misschien eerder gezien als nepalees of chinees. Wordt je misschien niet meer opgelicht haha.

    Veel succes op je stage

    Hou van je xxxx

    Mamsie

  • 12 Februari 2014 - 09:47

    Luuc Smit:

    Wat geweldig om je ervaringen zo te mogen lezen
    Sterkte met allea wat je doet
    Ik denk af en toe aan je hier in het natte en koude Vlissingen

  • 12 Februari 2014 - 10:00

    Eva:

    Schatje,

    Wat heb je al veel gedaan zeg! En wat zuur dat je niet gewoon met je bikini op het balkon kan liggen :p blijf vooral schrijven, want jij vind de reacties leuk, maar wij jou verhalen!!!!

    Dikke kus
    Eef

  • 14 Februari 2014 - 22:53

    Elvira:

    Wat leuk om wat van je te lezen Latoya! Heel veel succes op je project!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Latoya

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 9077

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: