Eerste dag in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Latoya Beekmans - WaarBenJij.nu Eerste dag in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Latoya Beekmans - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Nepal

Blijf op de hoogte en volg Latoya

08 Februari 2014 | Nepal, Kathmandu

Vandaag aangekomen op Kathmandu airport. Het had allemaal wat langer geduurd dan gehoopt (meer dan 4 uur vertraging), maar dan zijn we ook wel in Nepal. Het vliegveld zag er prima uit en de mensen zijn erg vriendelijk. Ik leg tot nu toe aardig snel contact omdat ik volgens de Nepalezen en Chinezen op een Nepalees lijk. Duss.. ik kan de komende drie maanden door het leven als een Nepalees die straks een paar woorden Nepali spreekt hahah (morgen mijn eerste les).

De directeur van VSN had mij voor een paar uurtjes in huis genomen, zodat ik kon ‘rusten’, maar ondanks dat ik 2 dagen niet echt geslapen had/heb was ik niet moe. Hij heeft 2 lieve kinderen en een lieve vrouw, ik heb mij dus wel vermaakt met de kids ;)! Nu begint de vermoeidheid, beetje licht in het hoofd en het gevoel te zweven, straks dus heerlijke slapen op mijn plank met een dekbedovertrek, muts die ik op heb en een goed paar thermosokken.. ooja en een pyjama met daaronder thermokleding. Stroom is inmiddels ook uitgevallen en internetten gaat ook steeds trager. Maar ondanks dat heb ik een hele interessante eerste dag gehad.

Die mensen hier kunnen (niet) autorijden pff.. ik heb al een aantal keren mijn ogen dichtgeknepen. Rechts en links wordt er ingehaald, ondertussen loopt er iemand op straat, ligt er een koe in de berm of op straat, enz. Ook heb ik vandaag voor het eerst samen met een lokal de bus genomen. Zij wist hoe of wat, nu is het de vraag hoe ik dat over drie dagen ga doen. Ze pikken je ergens midden op straat op en proppen de bussen helemaal vol, maar dan ook helemaaaaal vol. Verder heeft zij mij nog op pad genomen en de komende dagen ga ik nog meer zien van Nepal.

Tot nu toe nog niet veel gegeten. Tot twee keer toe werd er gezegd dat iets niet echt pittig was, maar ondertussen stond mijn mond in de fik. Gelukkig heb ik nog een tas vol met back-up > snoep :D!

Ik mis nu al iedereen, maar dankzij skype en what’s app is het hopelijk goed uit te houden hier!!

Dikke knuffel, xxx

  • 08 Februari 2014 - 17:37

    Chaveley:

    Leuk toy om te lezen!!!

    Echt iets voor jou ja dat verkeer daar

    Tot snel dikke kus en wij missen je ook

    Chaveley

  • 08 Februari 2014 - 17:57

    Mik:

    Ik vind je superstoer!!

  • 08 Februari 2014 - 17:58

    Eva:

    Schatje, superleuk om te lezen!!! Veel plezier, snel skypen!!!!!

  • 08 Februari 2014 - 18:39

    Saskia:

    Hee! klikt allemaal erg leuk en spannend. Heel veel plezier en ben nu al benieuwd naar je volgende verslag ;) X

  • 08 Februari 2014 - 19:00

    Mams:

    Hey meissie, wat spannend he allemaal.

    Leuk dat we je op deze manier kunnen volgen en wat een uitkomst dat skypen.

    Ver weg en toch dichtbij.

    Hou van je xoxoxox

  • 08 Februari 2014 - 19:31

    Sjonnie:

    Hee latoya.
    Nou na lang uitkijken naar dit avontuur, zit je er toch maar !!!
    En dat allemaal in je uppie, vind het echt goed en mooi van je dat je dit allemaal toch maar doet.
    Geniet en leer er van, en je ben een reuze kanjer dat je dit zonder mams en rox allemaal doet.
    We zullen je hier missen,maar wat je nu ga doen is echt klasse en waarderen wat je missie daar is.
    Hou je haaks en je weet wij zijn er voor je.

    Hou van je xx

  • 08 Februari 2014 - 19:36

    Roxx:

    Zussieeee, loveeeee you x

  • 08 Februari 2014 - 19:49

    Joani:

    Hey lieverd,
    Wat een ervaring voor een eerste dag!
    Mis jou ook, maar wat je moeder ook zegt, wat een uitvinding dat Skype!!
    Veel succes morgen met les!
    Dikke kus! En Namasté

  • 08 Februari 2014 - 22:51

    Charles :

    Leuk om (zo) je ervaringen c.q. indrukken met ons te delen. Het verkeer is volgens Aziatische begrippen, heel herkenbaar en met weinig ongelukken. We gaan je volgen en houden contact!

    Trots op ons nichtje!

    groetjes, MAC xxx

  • 09 Februari 2014 - 00:11

    Desiree:

    Haha leuk om te lezen toy :)
    Geniet ervan....en owja eet smakelijk! ;)

    xxx

  • 09 Februari 2014 - 09:12

    Ko Ko Naam Ko Ho:

    Namaste Latoya,

    Lekker he??? Een beetje vertraging,maar dan heb je ook wat.ze kunnen wel aardig rijden hoor,maar ze hebben geen verkeersregels,haha
    Wel leuk hoor dat jij dan ook aardig kan rommelen,ga eens lekker bovenop de bus zitten,wel uitkijen voor de stroomdraden.
    Over een paar dagen ben je goed uitgerust,dan ziet het er allemaal leuker uit.
    Heel erg stoer dat je dit aan het doen bent,geniet ervan ,naast het stoere werk zijn er heel erg veel mooie dinge te zien,Kathmandu is een groot museum.
    Over vier weken ben ik ook in Nepal,dan gaan we nog een bakkie doen,als je nog iets moet hebben of vergeten bent ,hoor ik dat wel
    Geniet er van


  • 09 Februari 2014 - 10:09

    Ursula:

    Hey lieverd, wat een belevingen zo die eerste dgn, maar dat komt goed met jou hoor!! Ons nepalese haha!!
    Xxx

  • 09 Februari 2014 - 12:45

    Marjolijn:

    Lieve Latoya,
    Ik vind je zoooo stoer. Heel leuk dat we je zo kunnen volgen. Ben nu al benieuwd naar je volgende ervaringen. Geniet ervan. Hug MJ

  • 09 Februari 2014 - 18:32

    Charles:

    Leuk hoor, die foto's bij je reisverslag. Zeker die waar jij ook op staat. Het is dan zo werkelijk, terwijl we weten dat jij daar zit ;-)

  • 09 Februari 2014 - 21:18

    Sjonnie:

    Lieve latoya,
    Toch leuk dat er zoveel familie van jou zit, nepalezen, Chinezen, terwijl jij er voor alle nationaliteiten mee door kan gaan !!!
    Love you xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Latoya

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 679
Totaal aantal bezoekers 9098

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: